conflict in je organisatie - teams met toekomst

Zo benut je conflict als katalysator voor een sterker (directie) team.

Tijd geleden dat ik een nieuw artikel schreef. Door veel mooie opdrachten en ‘het leven’ dat  tussendoor kwam, bleef schrijven liggen. Met frisse zin pak ik nu de draad weer op! Mijn intentie: je weer regelmatig inspireren over vraagstukken die ik tegenkom in mijn dagelijkse praktijk als executive team- en leiderschapscoach.

En afgelopen periode was dat veel conflict. In MT’s, gedoe in en tussen teams. Een oud conflict in mijn eigen familie. Het inzicht dat ik met je wil delen gaat over de rode draad die ik in al die verschillende conflicten terugzie:

Strijd ontstaat niet zozeer omdat meningen uiteenlopen of karakters botsen.

De daadwerkelijke reden is dat de momenten van gedoe onvoldoende als katalysator benut worden om samen de competenties te ontwikkelen die nodig zijn om door te groeien naar een ijzersterk en goed presterend team, waar 1+1 >3 is.

In mijn nieuwste artikel deel ik met je:

  • hoe ik dat precies zie
  • en ⁠wat ik voor ogen houd bij het oplossen van conflict (en waarmee dat 9 van de 10 keer ook lukt)

Heb jij als directeur of manager te maken met onenigheid in (of tussen) je DT, MT of afdeling, lees hier hoe jij ‘gedoe’ in goede banen leidt.

En heb jij een concrete vraag over conflict in je organisatie? Of wil jij eens sparren over de situatie in je DT of MT? Je mag me altijd een vraag, mailtje of persoonlijke bericht via LinkedIn sturen. Ik denk graag met je mee.